Ibland nar man ser saker...

... stannar man bara upp och tittar.Jag har borjat vanja mig vid att forvanas vid det har laget, eftersom jag i stort sett levt i forvanad i ungefar tva manader nu. Jag har flyttat till ett nytt land, for att upptacka vad som ofta verkar vara en helt ny varld. Folk beter sig annorlunda, pratar annorlunda, ser annorlunda ut,  till och med skrattar annorlunda (ja ja ja... :P), och det ar inte bara folket! Aven husen, vagarna och ALLT som kan vara annorlunda ar verkligen annorlunda.
Darfor var det markligt att en detalj sa liten som den jag stotte pa idag kunde fa mig att verkligen stanna till. Altlsa, ajg skamtar inte, ajg brojade tanka pa livet och allting, blev djup som fan...
Idag spelade jag min forsta golfrunda for i ar, praktiskt taget. Jag var ute med nagra homies till min vardfarsa och det gick val sadar, som vanligt med golfandet. Tills jag, efter 4,5 hal ahde min forsta bunkertraff. Full av forvantan och barnslig lust sprang jag med stora steg mot den stora sandladan,men klubban i beredskap, redo att drämma till, redo att forgora!!! men sa komemr jag fram, och far se...........Hall i er, morsan och farsan................................................................................................................... en vitlök vaxandes i bunkern!!!!!!!
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska gora... kanner mig fortfarande lite yr och forvirrad som det ar i dagslaget, och forsoker hamta mig..  om det ar nagon som har liknande upplevelser, skriv ett privat mail, sa kan vi prata igenom saken... annars, skriv nagon gay kommentar... =)

Kommentarer
Postat av: sofia/shaniqua

hej jamal! vilka jakla aventyr du ar med om dar borta i argentina!! vitlokar som vaxer pa golfbanan! vad blir det harnast??? tjuvar som jagar poliser? hur som helst, jag ska hitta lite timbuktu och se om kidsen ar redo for det. jag skulle tyvarr inte tro det for deras musiksmak ar samst, vet inte om det gar att gora nagot at det :/ och for ovrigt mar jag bra nu. nar man far sova lite och ata lite slapper kanslan av ensamhet:). forresten ar maten bast har, har jag sagt det? puss o kram!

2007-09-11 @ 10:40:01
URL: http://sofiaitaiwan.blogg.se
Postat av: Hanes

Hahahaha!
Kunde se dina förväntansfulla gallopp-steg framför mig... Bara flätorna och folkdräkten som saknas! Jag blev mest förvånad över att du inte började hacka och spotta och svära och kasta klubbor omkring dig som du brukar göra...
Pussågull på dig

2007-09-11 @ 14:36:07
Postat av: abby

vilken jävla lirare alltså! (och då syftar jag på vitlöken) men jonas, du är vit och vitlöken är.. pja.. vit. kanske är det en släkting du har hittat där i bunkern?
men brushan, jag kommer inte ihåg hur du ser ut längre.. kanske har du fått lite färg, vem vet?
saknar dig mucho o.s.v.

2007-09-12 @ 17:07:29
Postat av: kasan

En syn för gudar, kan tänka mig din förvånade blick men så är det när man upptäcker världen, man slutar aldrig att förvånas och får många minnen i sin livsryggsäck. Chippochhej!

2007-09-12 @ 23:19:14
Postat av: Aleksander

All denna väntan på detta.... suck....
Mitt liv består av att trycka på refresh på denna blogg och skriva poesi om alla barbapappor jag aldrig kommer få. Tack att du precis försämrade mitt liv.

2007-09-13 @ 21:23:48
Postat av: abby

"jag har levt i förvånad".. ska bli kul att höra din svenska när du har kommit hem :)

2008-02-19 @ 12:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0